Hallo beste mensen,
Een vraag over de treinkaartjes-automaten van de SNCF:
Ik vlieg binnenkort naar de luchthaven Marseille Marignane, en wil vanaf daar met de trein naar Cavaillon. Nu geeft de site van het vleigveld me te lezen dat ik dat een kaartje moet kopen bij de kaartjesautomaat van de SNCF, en dat er geen kaartjesloket is. Ik ben dus aangewezen op die automaat. Daarover staat:
'Achetez votre billet à la borne interactive (uniquement carte bancaire avec code acceptée).'
En dat laatste baart me een beetje zorgen... Kan ik met een VISAkaart een kaartje uit die automaat krijgen, of accepteert dat ding alleen Franse bankpasjes? Ik ga ervan uit dat dit geldt voor alle SNCF automaten. Dus:
Iemand enig idee wat voor kaartsoorten een SNCF automaat accepteert?
Bij voorbaat dank!
borne interactive SNCF... betaalkaart?
(25 posts) (1 voice)-
-
-
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Er staat duidelijk een carte/bancaire (credit card) met een pincode.
Als je visacard een pincode heeft, dan kun je gewoon terecht bij zulke automaten. Je kunt bv ook betalen bij 24/24 tankstations met een creditcard met pincode.
Je kunt in supermarkten zelfs betalen met je gewone pinpas met pincode. -
Hallo beste mensen,
Als je visacard een pinco...bij tankstations kan je ook met een 'gewone' pinpas met puce betalen dus misschien ook bij de SNCF?
-
Hallo beste mensen,
Als je visacard een pinco...bij tankstations kan je ook met een 'gewone' pinpas met puce betalen dus misschien ook bij de SNC...
Ik weet uit eigen ondervinding dat die SNCF automaten doorgaans niet werken op creditcards en bankpasjes vanuit PB. Mijn familie (en vrienden) 'heeft er herhaaldelijke een trein door gemist. In Metz , Parijs en Marseille om precies te zijn. Een andere optie is, de trein in te gaan, de conducteur op te zoeken ( meteen!) e je probleem uit te leggen. Een boete is 85 euro. Maar bij uitleg is men coulant.
-
Hallo beste mensen,
Als je visacard een pinco...bij tankstations kan je ook met een 'gewone' pinpas met puce betalen dus misschien ook bij de SNC...
Ik weet uit eigen ondervinding dat die SNCF automaten doorgaans niet werken op creditcards en ban...
In maart jl nog op Gard du Nord ondervonden. De buitenlandse credit cards werken niet in die automaten. Gevraagd bij het informatieloket en die bevestigde dat.
-
Hallo beste mensen,
Ik weet uit eigen ondervinding dat die SNCF automaten doorgaans niet werken op creditcards en ban...
In maart jl nog op Gard du Nord ondervonden. De buitenlandse credit cards werken niet in die auto...
Ook een Visa niet? Of alleen NL kaarten zonder Visa- of Euro/Mastercard puce?
Mijn ervaring is dat een Visa toch overal wel werkt. De laatste 4 jaar tenminste. -
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...volgens mijn informatie, wordt mastercard wel ongeveer overal geaccepteerd, maar is visa de laats...
Ik heb een mastercard en werd niet geaccepteerd. Ik heb on-line de Thalys gereserveerd en via mastercard betaald. Omdat het niet mogelijk is de tickets van de Thalys uit te printen, kreeg ik een code waarmee ik in Parijs de ticket alleen aan het loket kon afhalen. Ik heb de automaat geprobeerd, maar dat lukte niet. Bij de informatiebalie kreeg ik te horen dat buitenlandse creditcards niet werken in de automaten. Ik neem aan dat hier alle credit-cards onder vallen. In ieder geval mijn mastercard.
-
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Ik reserveer altijd een paar dagen van te voren, betaal online met mijn creditcard en heb in alle gevallen de volgende dag de tickets thuis in de brievenbus gehad. Al een keer of 20 inmiddels. Kan voor alle treinen, ook niet TGV treinen.
-
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Ik reserveer altijd een paar dagen van te voren, betaal online met mijn creditcard en heb in alle...
De ticket van de TGV kun je na reservering en betaling gewoon uitprinten. Die van de Thalys niet.
-
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Ik reserveer altijd een paar dagen van te voren, betaal online met mijn creditcard en heb in alle...
De ticket van de TGV kun je na reservering en betaling gewoon uitprinten. Die van de Thalys niet....
Nee, maar ook die heb ik altijd binnen 24 uur thuis in de brievenbus.
-
Hallo beste mensen,
De ticket van de TGV kun je na reservering en betaling gewoon uitprinten. Die van de Thalys niet....
Nee, maar ook die heb ik altijd binnen 24 uur thuis in de brievenbus.
Online werkt het wel, maar niet in de automaten. Mijn dochter heeft Postbank en ik heb ABN pasjes en creditcard. Maar nogmaals: gewoon de trein in en melden bij de conducteur. Die schrijft al dan niet vriendelijk een biljet uit. Op de intercity's en boemeltjes dan bedoel ik.
-
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Systeem is dan ten nadele veranderd, een tijd terug kon je online reserveren en dan bij aankomst op het perron met dezelfde kaart als je al online betaald had, je ticket uit de borne vissen. Slechte zaak van de SNCF!
-
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...daar ben ik (de vraagsteller) weer...
Een hoop verschillende meningen, helemaal duidelijk is het me nog niet... De tip van Gonda vind ik wel goed: de trein in en het probleem aankaarten, dan raken ze misschien ook doordrongen van het probleem.
In dit geval zou ik het heel bizar vinden: een INTERNATIONALE luchthaven, waar alleen zo'n automaat staat, die dan alleen FRANSE kaarten zou accepteren... zotte situatie!
Lastigheid met de tip van Gonda is dit: Vanuit het vliegveld rijdt een pendelbus naar het station (waar dus ook geen loket zit), en voor die busrit heb je dus ook al dat treinkaartje nodig... -
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...op de site van de sncf-voyages (de 'grandes lignes' dus) staat dat je vanuit het buitenland kan reserveren, en dat je dan met je reserveringsnummer en je voor de betaling gebruikte creditcard je kaarten uit de automaat kunt halen. In dat geval zou het dus wel moeten werken, maar zo als hier te lezsen was lijken de ervaringen in de praktijk anders?
-
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Na drie dagen zoeken en talloze onderwerpen over de 'borne' doorgeploegd te hebben op de SNCF-site dacht ik laat ik eens kijken of ik zo'n simpel 'boemeltrein'-treinkaartje misschien ook in NL kan laten thuisbezorgen zodat ik het borne-probleem omzeil... Nee, kan niet, bezorging alleen in Frankrijk... Maar daar lees ik wel de andere opties: naar het loket gaan (gaat in dit geval niet want dat IS er niet!) en ... de borne... En daarbij staat: 'Veuillez noter que la carte American Express, une carte étrangère ou 'sans puce' ne peut pas être utilisée pour un retrait en borne Libre Service'.
Aha, goed dat is dus duidelijk (of erg ONduidelijk in principe, gezien de eindeloze zoektocht in de Virtuele SNCF-wereld die ik er inmiddels op heb zitten).
Maar: nu spreekt de site van het vliegveld over een 'borne interactive' en de SNCF over een 'borne libre service'... hmpf, zouden die twee hetzelfde zijn??
Geloof me, ik ben gek op Frankrijk, EN op de Fransen... maar dit soort informatieverstrekking (en het bouwen van gebruikersvriendelijke sites!) is op zijn zachts gezegd niet hun sterkste kant! :-)
Ik ga maar eens bellen met het vliegveld, wat ik wil het nu echt eens en voor altijd duidelijk hebben! -
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Na drie dagen zoeken en talloze onderwerpen over de 'borne' doorgeploegd te hebben op de SNCF-sit...
Misschien kun je bij het internationale loket van de NS terecht? Heel veel kaartjes kunnen nl wel in PB besteld worden, maar niet naar alle bestemmingen. Mijn bezoek kan bijv tot Metz een kaartje kopen en tot Chalindrey moet dan aan het loket ( of de automaat!) gekocht worden in Metz. Waar helaas een uur soms niet genoeg is om een kaartje te bemachtigen (!) Nu blijkt dat je in PB wel tot Dijon ( 1 halte verder) een kaartje kunt kopen! Nou die 3 euor extra heb je dan voor de ellend wel over.
Het omgekeerde ook. Mijn zoon moest naar Assen. Lukte in Chalindrey niet. Groningen misschien? Ja dat wel! Nou dan maar een beetje meer betaald en 1 halte eerder uitgestapt.
Dus... er zijn wel mogelijkheden, maar ze liggen niet altijd voor de hand.
Ik heb het ook in Parijs gehad, van Nord naar Est ( 5 min) en daar een kaartje kopen: meer dan een uur in de rij gestaan, géén kaartje en er waren 8 loketten! Toen maar de formule gedaan van instappen en het zeggen. Dat kon.
Mijn dochter miste op deze wijze de aansluiting op een boemel in Marseille, ze moest in een hotel overnachten en om 8.00 'smorgens de eerste trein nemen... Die stapt voortaan ook desnoods zonder kaartje in. -
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Dacht dat dit probleem was opgelost met de nieuwe creditkaart met chip en pincode, althans, ik kan sindsdien weer terecht bij onbemande tankstations met m'n NL-Mastercard. Lijkt me sterk dat de spoorwegmaatschappij van het populairste vakantieland van Europa buitenlandse reizigers het leven zuur gaat maken en zwartrijden aanmoedigt.
-
Hallo beste mensen,
Ik vlieg...Ik heb inmiddels antwoord gekregen van het vliegveld:
'Logiquement, si vous possédez une carte de crédit avec puce, vous devriez pouvoir acheter votre billet à la borne interactive. Si vous rencontrez par contre un problème, dans la mesure ou vous avez une carte bancaire étrangère, vous avez la possibilité de prendre la navette pour la gare de Vitrolles et de régler votre billet en arrivant à la gare.'
Niet dat er op dat station een loket is, maar dat terzijde... :-)
RSS-feed voor reacties op dit onderwerp.
Onderwerp gesloten
Dit onderwerp is gesloten voor nieuwe reacties